5 tipp, hogyan támogasd érzékeny bőröd

5 tipp, hogyan támogasd érzékeny bőröd

Az érzékeny bőrt okozhatják külső és belső okok, a genetika is szerepet játszik, és a nap, mint nap minket érő stressz is okozhat érzékenységet. Fontos tudni, hogy az életmódunk sokat segíthet, illetve nehezíthet az érzékeny bőr gyógyulásán.
Az érzékeny bőr fájhat, kisebesedhet, és betegségek okozója is lehet. Éppen ezért nagyon fontos megfelelően ápolni és támogatni a bőrünket.
Nézzünk meg 5 tippet, amivel támogathatjuk a bőrünket.

1.Bőrápolási rutin kialakítása

Minden bőrtípus estén fontos, de az érzékeny bőr kialakulás esetén kiemelten lényeges, hogy minden nap ápoljuk a bőrünket. Nem elég esetenként használni bőrápoló készítményeket. Ki kell alakítani a bőrünk számára megfelelő tisztítást, hidratálást és gyulladáscsökkentést.
Természetesen érzékeny bőrre való termékeket kell használni, azok közül is azt, amelyik leginkább segít a saját érzékeny bőrünkön, igyekezzünk az érzékenység okát csökkenteni. Ha gyulladt a bőr, akkor gyulladáscsökkentőt, ha allergiás, akkor natúr termékeket használni.

A tisztítás is lényeges, nem szabad összecsapni, mert a levegőben lévő szennyező anyagok leginkább a szabadon lévő bőrfelületen, az arcon rakódnak le a legkönnyebben. Alapos tisztításra, radírra és tonizálásra van szüksége az érzékeny bőrnek.

2. Belső hidratálás

A legkönnyebb és egyben legelhanyagoltabb területe a bőrápolásnak a folyadékfogyasztás. Sajnos sok a tévhit ebben a témakörben. Hidratáló folyadéknak csak a vizet nevezhetjük. Az üdítők, a szénsavas ásványvizek, kávé és tea nem víz.
A javasolt napi vízbevitel mennyisége 1 liter/ 20 kg testsúlykilogramm. Azonban ez a mennyiség nő, ha vízhajtó dolgokat teszünk. Például a kávéfogyasztás fél liter vizet hajt ki a szervezetből, minden egyes kávé. tehát ha napi 3 kávét iszunk, akkor 1,5 literrel több vizet kell fogyasztanunk. Az alkohol italok szintén kihajtják a vizet a szervezetből, ezért fáj a másnapos fej.

érzékeny bőr, belső hidratálás

3. Használjunk bőrkímélő kozmetikai termékeket

Nagyon fontos odafigyelnünk arra, mi érintkezik tartósan a bőrünkkel. Ez nem csupán a bőrápoló termékeket érinti, amivel ápoljuk a bőrünket. Hanem például az összes kozmetikai termékre. Használjunk természetes anyagokból készült, vegyszermentes termékeket.
Például létezik szemhéjpuder érzékeny szemre, mely nem okoz allergiás tüneteket az érzékeny bőr esetén sem.

Érzékeny bőr - smink

4. Csökkentsük a stresszt

A stressz rengeteg negatív hatással van a szervezetünkre, például gyulladásokat okoz, elvonja a tápanyagot, gyengíti az immunrendszert és szárítja a bőrt. Ezért érdemes a legnagyobb stressz faktorokat kiiktatni az éltünkből, még akkor is, ha az a munkahelyünkön vagy a családunkban található.

A stressz csökkentés másik útja pedig, hogy találjunk egy olyan tevékenységet, ami számunkra csendet és békét ad, ilyen például a tajcsi, jóga, meditáció, táncolás vagy éneklés.

5. Sport minden nap

És végül, egy szintén népszerűtlen, ám elképesztően pozitív hatású bőrápoló módszer, a rendszeres sport. Vagyis a napi rendszerességű izzadás. Ugyanis, amit nem izzadunk ki, az bent marad, lerakódva a bőrben és a bőr alá.
A megfelelő mértékű vízfogyasztás és a rendszeres izzasztó sport segít a nyirokrendszernek kiüríteni a szervezetből mindazt, ami gyulladást, allergiát és érzékeny bőr tüneteket okoz.

érzékeny bőr

Támogassuk a bőrünk gyógyulását, használjuk mind az 5 tippet napi rendszerességgel!

További életmód cikkek